.csscode { margin : 15px 35px 15px 15px; padding : 10px; clear : both; list-style-type : none; background : #EEEEEE;; border-top : 2px solid #AAAAAA; border-right : 2px solid #AAAAAA; border-bottom : 2px solid #AAAAAA; border-left : 2px solid #AAAAAA; }

miercuri, 20 iulie 2011

Corpul energetic (2)

Muladharaare 4 petale receptoare; este situată în zona dintre anus şi organul sexual. Are un singur con energetic cu baza spre pământ şi vârful în sus. Cele patru petale reprezintă aspectul grosier al elementului pământ (lut, piatră, metal, lemn) în corpul uman (oase, muşchi, organe, tegumente, cartilaje etc). Cele patru „petale” formează câte un circuit separat, pentru fiecare corp în parte. Aceasta nu presupune neapărat că cele patru nadisuri (circuite energetice) influenţează numai părţile solide ale corpului omenesc. Cele patru „petale” sunt de fapt nişte membrane energetice vibratorii care preiau prana din exterior şi o modulează în funcţie de nevoile energetice ale omului. Simbolul geometric asociat acestei chakre este pătratul (reprezentarea bidimensională) sau cubul (reprezentarea tridimensională).


Petala” lut (tărână, clisă etc.) are rolul de-a asigura prezervarea şi coeziunea bio-chimică a elementelor constitutive corpului.
„Petala” piatră are rolul de-a modula energiile necesare în procesul de asimilare şi transformare.
„Petala” metal asigură rezervele bio-energetice dar şi energia necesară în procesele de apărare şi de adaptare.
„Petala” lemn modulează energiile necesare procesului de creştere şi regenerare. Acestea sunt influenţele pe care această chakră le are asupra corpului fizic.
Asupra corpului energetic, muladhara asigură vitalitatea, forţa, prospeţimea, stabilitatea.
Asupra corpului emoţional, această chakră determină o stare de siguranţă din punct de vedere fizic, senzaţia de echilibru, de stabilitate, încrederea în forţele proprii, stabilitatea şi încrederea în grupul din care face parte individul.
Asupra corpului mental, funcţionarea corectă a acestei chakre determină simţul echilibrului precum şi claritatea în perceperea aspectului  material.
Asupra corpului cauzal, acest centru energetic asigură fundamentul oricărui proces, rădăcina fiecărei acţiuni, este forţa motoare oricărui ciclu evolutiv.
Caracteristici:
- Denumire: Muladhara
- Simbol: pătrat sau cub
- Culoare: galben, roşu
- Localizare: între anus şi sex
- Aspecte primare: supravieţuire, stabilitate, acceptare, conservare, frică, agresiune.
- Uleiuri activatoare: paciuli, cedru, santal,
- Cristale: agat, onix, hematit, turmalin, cuarţul cenuşiu, coralul roşu.
- Planete: Marte, Pluto, Saturn
- Zodii: Berbec, Taur, Scorpion, Capricorn
- Mantră: LAM
- Simţ: miros
- Capacităţi: stabilitate, împământare, prosperitate, încredere, sănătate.
- Perioada de dezvoltare: intrauterină
- Aspectul negativ: frica
- Elementul: pământ
- Organe fizice: sistemul imunitar, membre inferioare, oase, muşchi, sistemul excretor
- Glande: gonadele (barbati), ovare (femei)
- Exces: lene, oboseală, monotonie, obezitate, pofta exagerată de mâncare, rigiditate, zgârcenie, rezistenţă mărită la schimbare, insecuritate materială.
- Deficit: frică, nelinişte, indisciplină, sărăcie, lipsă de organizare.
- Echilibrat: sănătate, vitalitate, bună împământare, siguranţă, încredere, stabilitate, prosperitate.
- Disfuncţii fizice: probleme la nivelul aparatului excretor (anus, colon, vezică), al sistemului osos, dar şi un sistem imunitar slab, depunere de ţesut adipos, calculi, diverse excrescenţe.
- Dependenţe: mâncare, jocuri de noroc, dependenţa de muncă (workaholic), dependenţa de cumpărături (shopping).
- Traume: abandonul, traume de la naştere, legături slabe cu părinţii, abuzuri fizice (bătăi, maltratări), foamete.
- Activare: masaj, jogging, hatha-yoga, arte marţiale

Curăţarea acestui centru energetic se poate face ori de către un maestru, ori folosind diferite tehnici. Este mult mai indicat să se facă autocurăţarea şi autoenergizarea deoarece, în primul caz, se poate instala în timp dependenţa faţă de maestru. Din păcate sunt şi „maeştrii” care au decăzut destul de mult, datorită exacerbării ego-ului, şi care fac totul pentru a determina dependenţa psiho-mentală şi chiar energetică a discipolilor săi. Pentru a se evita aceste capcane, care nu sunt percepute de discipolii mai puţin pregătiţi, este recomandat să facem autocurăţarea.
Muladhara se poate curăţa foarte bine vizualizând simbolul asociat acestei chakre din figura de mai jos.
Se va trasa mental simbolul (culoarea să fie roşu aprins) şi se va vizualiza acest simbol ca radiind puternic, ca şi cum ar fi un filament de bec de culoare roşie. Vom vizualiza cum lumina roşie ne inundă tot corpul fizic. Ne vom lăsa îmbibaţi de această lumină roşie şi o vom lăsa să pătrundă în tot corpul, vizualizând cum fiecare organ în parte este impregnat de lumina roşie de la acest simbol. În acelaşi timp atenţia va fi focalizată în zona centrului muladhara (între anus şi organul sexual). Vizualizarea trebuie să ţină minim două minute dar nu trebuie să depăşească 10 minute. 
O altă modalitate de a curăţa acest centru energetic este de-a vizualiza un jet puternic de lumină albă venind din pământ şi care acţionează purificator asupra zonei dintre anus şi aparatul genital. Această modalitate de curăţare este şi mai eficientă dacă vizualizării se adaugă recitarea mentală a mantrei LAM (accent pe A şi pe M), având tonalitatea notei muzicale Do.
 Pentru energizarea muladharei se pot folosi aceleaşi metode ca cele de mai sus, doar cromatica va fi diferită. Astfel, pentru energizare vom folosi culoarea galben argilos sau o nuanţă de maro deschis (culoarea grâului, fânului, nisipului). Aceasta este culoarea în care apare muladhara în iconografia indiană şi tibetană.
În trecutul îndepărtat nu era nevoie de curăţare ci numai de energizare, prin urmare clarvăzătorii acelor vremuri percepeau culoarea galben argilos pentru primul centru energetic. Aceasta este şi culoarea generală pământului, având în vedere că în alcătuirea scoarţei terestre avem aproape 30% siliciu. În realitate, fiecare centru energetic poate prezenta diferite nuanţe de culoare, în funcţie de starea de vitalitate, deschidere, dispoziţie, necesitate etc. Prin urmare, într-o societate cum era cea a Indiei de acum câteva mii de ani, era normal ca chakrele să prezinte o cromatică diferită faţă de cea a omului occidental din zilele noastre. Datorită stilului simplu de viaţă, şi foarte apropiat de natură, clarvăzătorii vremii percepeau cromatica chakrelor destul de diferit faţă de acum,  (chakra muladhara era percepută ca fiind deci de culoare galben argilos, svadhisthana era percepută în nuanţă argintie, manipura rosie etc.), însă acum, datorită vieţii trepidante şi a stilului de viaţă specific societăţii industrial-informaţionale, energetica fiinţei umane s-a schimbat destul de mult. Prin urmare acum se percep culorile spectrului luminii ca fiind dominante în cromatica chakrelor. Şi, oricum, cromatica lor nu este foarte importantă. Mai important este să se lucreze pentru deschiderea lor, căci odată început procesul de deschidere, automat centrul energetic se va curăţa şi energiza în mod optim.
 


Spre deosebire de curăţare şi energizare, deschiderea şi activarea se realizează numai din interior şi acest lucru implică declanşarea unor vibraţii specifice care apar şi se manifestă ca urmare a unor schimbări fundamentale. Aceste schimbări privesc modul nostru de viaţă, atât în ceea ce priveşte relaţia cu noi înşine cât şi cu privire la relaţia noastră cu exteriorul (alte persoane sau în relaţia cu mediul).
Deschiderea începe cu un impuls lăuntric către evoluţie, către schimbare. Acest impuls poate apărea ca urmare a unui eveniment deosebit, ca urmare a practicii meditaţiei profunde, a întâlnirii cu un maestru veritabil, sau poate apărea chiar datorită unui eveniment neplacut. Deschiderea (datorată impulsului) face o conexiune cu planul cauzal (numit şi planul lui Dumnezeu) şi ulterior, datorită fenomenului de rezonanţă, apare o convergenţă între fiinţa interioară şi planurile superioare de manifestare, declanşându-se astfel procesul de evoluţie spirituală.
Activarea presupune începerea drumului către evoluţia spirituală. Chiar dacă impulsul a fost foarte puternic şi s-a reuşit o deschidere reală a centrului energetic, nu este totuşi îndeajuns pentru a parcurge paşi în evoluţia spirituală. Deschiderea este necesară dar nu şi suficientă, în sensul că dacă nu se urmează o cale spirituală, atunci deschiderea chakrei va fi doar de scurtă durată iar energia acumulată la deschidere se va pierde. Se cunosc destule cazuri ale „ridicării energiei kundalini” percepute de mulţi practicanţi a unei căi spirituale. Astfel de situaţii apar în special în şcolile şi sistemele spirituale foarte puternice, cum este de exemplu sistemul yoga. Aceştia nicidecum nu şi-au ridicat energia kundalini ci numai s-au „uşurat” de energia primită ca urmare a deschiderii muladharei. Senzaţia pe care unii o percep ca urmare a „ridicării kundalini” este de fapt descărcarea energiei primite datorită unei situaţii (impuls enrgetic primit printr-o iniţiere) şi se poate simţi ca o vibraţie foarte puternică de-alungul coloanei vertebrale. Aceste vibraţii pot fi însoţite de ameţeli, halucinaţii, diferite senzaţii sau chiar pierderi ale cunoştinţei.
Aşadar aceste descărcări pot fi periculoase, atât pentru sănătatea corpului fizic, cât mai ales pentru sănătatea psiho-mentală. Sunt din ce în ce mai dese cazurile când energia primită pentru deschiderea muladharei poate activa alte trasee decât cele normale, astfel că persoane nepregătite pot ajunge să se considere întruparea unor divinităţi (Maytreia, Iisus Christos, Buddha), sau diferite personaje istorice, ori eroi din mitologiile diverse, şi simt o nevoie acută de a-i "salva" pe ceilalţi, deşi ei ar fi primii care ar avea nevoie de ajutor. (este cunoscut ca sindromul Mesia). Este foarte important să ţinem cont de echilibru şi armonie în tot ceea ce facem, mai ales că în aceste vremuri, datorită reactivării unor centre energetice de pe pământ şi din sistemul solar, energia subtilă care poate fi accesată devine din ce în ce mai activă şi mai puternică, prin urmare astfel de devieri de la armonie şi unitate pot cauza foarte multe probleme pe toate planurile de manifestare.
Activarea presupune aşadar formarea unor circuite energetice subtile care înconjoară întreaga fiinţă. Aceste circuite subtile se formează numai prin parcurgerea unei căi spirituale, presupunând angrenarea cu totul (toate planurile fiinţei) la acest drum, şi de regulă se va face pe tot parcursul vieţii (ba chiar şi dincolo de ea).
Energia kundalini este de fapt energia vieţii, şi ea se activează de la sine când apar condiţiile optime, adică atunci când toate chakrele sunt deschise şi activate. Când este ridicată, această energie va schimba totalmente viaţa persoanei. Totul se va schimba! Va fi ca o dezvoltare pe toate planurile, ca o înflorire multilaterală a fiinţei!
Muladhara se deschide armonios şi se activează când ştim ceea ce vrem de la noi şi de la viaţă, când suntem siguri atât de drumul nostru (este clar conturat) cît şi de rolul avut, când avem relaţii armonioase cu natura şi cu cei din jurul nostru (familie, grup, naţiune), când dispar dezacordurile dintre ceea ce vorbim, ceea ce facem şi ceea ce gândim, deci când suntem una în gând, cuvânt, faptă; când nu mai răspundem la rău cu rău ci dimpotrivă.
Simbolistica extraordinar de sugestivă din reprezentarea de mai jos sugerează modalităţile prin care muladhara se poate deschide în deplină armonie şi plinătate. Aceste reprezentări sunt chei subtile pentru atingerea luminii interioare dar şi căi tainice prin care putem regăsi echilibrul şi armonia dintre noi şi tot ceea ce ne înconjoară.
S-a spus că aceste imagini sunt direct inspirate de către zei (fiinţe foarte evoluate, responsabile de evoluţia şi bunul mers al omenirii) şi s-au păstrat prin cultura orientală (în special cea indiana şi tibetană). Chiar dacă se pot observa anumite influenţe zonale (expresii faciale, haine, bijuterii) aceste simboluri sunt universal valabile. Fiecărei chakre s-a asociat o divinitate (Brahma, Vishnu, Shiva) precum şi energiile specifice lor (Shakti). Fiecare divinitate are o serie de caracteristici simbolice specifice.
Aceste imagini reprezintă un limbaj bidimensional complex, în care informaţia este comprimată şi codificată în imagini (nu degeaba se spune că o imagine conţine o mie de cuvinte).
 
Muladhara este reprezentată de Ganesha, Brahma şi Dakini Shakti. Brahma face parte din trinitatea divina indiană, alături de Vishnu şi Shiva. Dakini este energia lui Brahma. Ganesha este considerat fiul lui lui Shiva si Parvati (mama divină), acestea fiind reprezentările masculin şi feminin ale Creatorului. Ganesha este o figură deosebit de populară în Orient, şi în special în India, imaginea sa găsindu-se atât în casele celor săraci cât şi într-ale bogaţilor precum şi în sediile diverselor firme sau instituţii.  Elefantul (Airavata) îl asistă pe Ganesha, acesta este considerat ca fiind vârful ierarhiei din regnul animal, datorită mărimii, forţei şi mai ales calmului său. Se observă că elefantul are şapte trompe (simţul asociat muladharei este mirosul), câte una pentru fiecare corp în parte (având culorile spectrului luminii). În unele reprezentări apare cu cinci trompe. Aşadar centrul muladhara asigura forţa vitală pentru toate corpurile subtile, nu numai pentru corpul energetic.
Ganesha este reprezentat ca având un abdomen dezvoltat, un singur corn şi patru braţe. Cu toate că pentru un occidental nu pare a fi o fiinţă foarte agreabilă din punct de vedere fizic, Ganesha este de fapt imaginea unui simbol extrem de sugestiv. Abdomenul dezvoltat simbolizează bogaţia, abundenţa, plinătatea aspectului material dar şi din punct de vedere energetic, afectiv, mental şi spiritual, fiind venerat atât ca zeu al oricărui început cât şi ca zeu al înţelepciunii şi al artelor. (chiar Buddha este prezentat în multe zone ca având abdomenul dezvoltat). Ganesha este asociat cu începutul oricărei activităţi, fie că este vorba de activităţi legate de aspectul material, mental sau spiritual. Legat de singurul corn, circulă foarte multe legende dar este foarte probabil ca unicul corn să reprezinte arhetipul sacrificiului (sacrificiul aspectelor inferioare pentru a face loc aspectelor superioare), precum şi capacitatea de transcendere a dualităţii. Unicornul (inorogul) din legendele tuturor popoarelor, este corespondentul lui Ganesha din punct de vedere arhetipal.
În fundal avem reprezentarea lui Brahma, având patru feţe şi patru braţe. Braţele de jos simbolizează relaţia noastră cu exteriorul şi partea materială, iar braţele de sus, relaţia cu noi înşine din zona psihoemoţională. Se întâlnesc şi reprezentări în care braţele sunt înversate în oglindă.
Cele patru feţe simbolizează privirea simultană în cele patru direcţii cardinale, privirea ermetică (sus, jos, înăuntru, afară), deci este vorba de toate unghiurile de percepţie.
În unul din braţe ţine un sul-pergament, reprezentând de regulă scripturile sfinte sau învăţăturile vreunui curent religios. Toate religiile lumii au astfel de scripturi. Creştinii au Biblia (Noul Testament dar şi Vechiul Testament) şi învăţăturile primilor creştini (se găsesc mai ales în Filocalia), indienii au mai multe astfel de scrieri: Dammaphadda (învăţăturile lui Buddha), Vedele, Upanişadele, Baghavad-Gita, chinezii au şi ei multe învăţături ale înaintaşilor lor: Confucius, Lao Tze etc., evreii au Tora, Cabala, Zoharul, musulmanii au Coranul etc. Toate aceste scrieri religioase sunt divin inspirate şi conţin învăţături valoroase, prin care omul poate fi îndrumat în viaţa sa. Toate aceste învăţături nu trebuiesc doar cunoscute ci şi aplicate. Absolut toate învăţăturile şi textele religioase au în comun codul moral (atât personal cât şi social). Nici legile lui Moise, nici sutrele lui Mahomed, nici Yama şi Niyama ale indienilor şi practicanţilor yoga nu au învăţături care să vină în contradicţie (mă refer la textele originale şi nu la adăugirile cu substrat politico-dogmatic).
În alt braţ ţine un vas în care se află nectarul vieţii, simbolizând fluidul vital dătător de viaţă veşnică. Fluidul vital este reprezentat pe partea fizică de sânge şi limfă, iar pe partea energetică de către fluxurile corpului eteric. Alimentaţia naturală, respiraţia corectă, dinamica (sportul, hatha-yoga, qi-gong, tai-chi etc.) sunt cele care asigură o vitalitate puternică, absolut necesară pentru a merge mai departe pe calea evoluţiei spirituale. Vitalitatea corpului fizic este primul pas pentru rafinarea nectarului vieţii. Cei care cred că acest nectar este primit de undeva de afară, cadou de la vreun zeu, sau este făcut din poţiuni „magice” de plante, dătătoare de viaţă veşnică, se înşeală amarnic.
Aşadar, primul pas este curăţarea sângelui (şi implicit a limfei) şi acest lucru se face printr-o alimentaţie curată, naturală, singura de altfel care poate asigura atât necesarul de vitamine cât şi necesarul de materie vitală (enzimele). Apoi este necesar să avem din ce în ce mai des contacte cu energiile pământului, locuind (dacă este posibil) ori vizitând cât mai des zonele cu o energetică naturală deosebită. În acest fel se reuşeşte deschiderea şi activarea unor circuite energetice care deocamdată, ori sunt latente, ori funcţionează dizarmonios în om. Acestea asigură o hrană energetică subtilă necesară depăşirii propriei condiţii limitate şi pentru procesul de evoluţie spirituală.
Când primul pas este realizat (curăţarea sângelui şi a limfei), urmează hrana elementală subtilă. Băile de soare asigură hrana subtilă a elementului foc, băile la mare, ocean, râu, lac etc. asigură hrana subtilă e elementului apă, muntele este cel mai indicat pentru a accesa hrana subtilă a elementului pământ, respiraţia conştientă (de preferat în mijlocul pădurii sau la munte) asigură elementul aer. Este ideal dacă s-ar pretece mult timp într-o zonă care să ofere toate aceste elemente. Sunt de preferat zonele geografice apropiate lcoului în care se vieţuieşte, deoarece există o convergenţă energetică datorită locului de naştere şi de dezvoltare. La noi în ţară sunt destul de multe astfel de zone în care avem atât munte, cât şi aer curat, apă (lacuri, răuri, izvoare). Totuşi, trebuie reţinut faptul hrana de tip elemental nu se poate asimila decât foarte puţin, dacă primul pas nu este bine realizat. Alimentaţia sănătoasă determină o decongestionare a unor circuite energetice subtile, absolut necesare pentru a trece la al doilea tip de hrană. Se va observa că după ce s-a trecut la hrana de tip elemental, nevoile de hrană solidă vor scădea cam la jumătate.
După ce s-a realizat şi acest fel de rafinare a fluidului vital, se poate trece la accesarea altor energii, mai subtile dar şi mai puternice din punct de vedere vibraţional. Va urma hrana de tip pranic. În acest sens, se vor activa şi mai puternic circuitele Ida şi Pingala iar prana din procesul respiraţiei va fi şi mai mult asimilată. De asemenea energia pranică acumulată prin piele (prin procesul de respiraţie al pielii) va fi mult mai mare decât de obicei. Când şi circuitele pranice subtile vor fi activate, necesarul de hrană solidă va scădea la un sfert din cât este în mod „normal” (cei care au ajuns la acest nivel au renunţat la hrana solidă, consumând mai mult hrană lichidă, din mixarea fructelor şi legumelor).
În al treilea braţ ţine o floare de lotus, simbolizând puritatea şi perfecţiunea. Asemenea lotusului care înfloreşte într-o mlaştină murdară, la fel, un suflet purificat va străluci într-un mediu impur. Este imperios necesar să avem în vedere continua „curăţare” a sufletului de către ataşamentele faţă de materie. Nu este un proces uşor şi nici nu se face repede. Este într-adevăr un drum destul de lung şi anevoios căci ataşamentele faţă de materie sunt foarte puternice iar acestea sunt cele care stau în calea strălucirii sufletului.
Aşadar, vom avea în vedere să identificăm legăturile noastre cu materia. Este un proces în care trebuie să fim sinceri cu noi înşine. Cu timpul, vom realiza că de fapt nevoia noastră de lucruri materiale nu înseamnă altceva decât încercarea de-a suplini nevoi imaginare legate de siguranţă, stabilitate, încredere etc. Toate aceste ataşamente faţă de materie au ca substrat teama, sub diferitele ei aspecte.
În al patrulea braţ se observă palma desfăcută (abhaya mudra); este gestul prin care teama este dispersată. Teama este cel mai mare obstacol din calea evoluţiei spirituale şi poate lua forma nesiguranţei, incertitudinii, pericolului etc. Teama se află la baza tuturor emoţiilor negative. Teama se ramifică într-o multitudine de alte temeri. Fiecare dintre noi ne confruntăm cu forme diverse ale acestui „demon” care este principalul obstacol în calea transformării şi devenirii noastre.
Temerile legate de aspectul material sunt extrem de puternice şi de asemenea sunt foarte multe. De exemplu avem:
- temeri legate de acţiunea materiei: teama de cutremure, de alunecări de teren, de surpare, de cădere etc.
- temeri legate de siguranţa şi integritatea personală: teama de lovire, tăiere, teama de julire, înţepare, rupere, strivire etc.
- temeri legate de lipsa materiei: teama de sărăcie, de posibila pierdere a materiei deja avute (teama de pierdere a banilor, a averii, a casei, a bunurilor etc).
- temeri legate de buna funcţionare a materiei (a diverselor obiecte sau utilaje), teama de mijloacele de transport (maşini, avioane etc.), teama de utilaje diverse.
- temeri legate de relaţia cu grupul (familie, prieteni, şcoală, loc de muncă, societate etc.): teama de pierdere a partenerului, familiei, prietenilor, teama de şomaj, teama de izolare faţă de grup (familie, anturaj, localitate, ţară).
- temeri legate de ierharhia grupului: teama de şefi, teama de autorităţile guvernamentale (poliţie, fisc, servicii secrete) etc.
Acestea sunt doar câteva temeri care menţin muladhara parţial închisă dar mai sunt şi multe alte temeri asociate acestora. Toate acestea temeri trebuiesc înfruntate şi apoi analizate, pentru a se deconspira caracterul lor profund nesănătos în ceea ce ne priveşte. Tocmai aceste temeri sunt cele care ne ţin înlănţuiţi în materie şi care ne fac să credem că materia este cea care ne domină când de fapt noi suntem cei care dominăm materia.
Dakini Shakti (energia lui Brahma) are de asemenea patru braţe:
Într-unul din braţe ţine un craniu, simbolizând plasarea conştienţei deasupra ciclului vieţii şi al morţii, simbolizând caracterul efemer (maya) al corpului fizic şi al materiei în general. Stânga este asociată cu primirea, recepţia, prin urmare craniul simbolizează, în acest caz, conştientizarea corpului spiritual moştenit din vieţile anterioare (talente, aptitudini, virtuţi, capacităţi, puteri înnăscute etc.) care sunt deasupra oricăror valori materiale schimbătoare şi efemere. Acestea sunt cele care ne apropie de valorile superioare şi nicidecum materia. Nu degeaba Iisus a spus: „căutaţi mai întâi împărăţia cerului şi toate celelalte vă vor fi date voua pe deasupra”. Împărăţia cerului se atinge numai prin descoperirea valorilor spirituale.
În alt braţ ţine o sabie, simbolizând voinţa, hotărârea, determinarea în lupta împotriva obstacolelor de tot felul care apar de regulă în evoluţia spirituală. În procesul de evoluţie, întotdeauna se vor ivi tot felul de dificultăţi, greutăţi, obstacole iar acestea sunt probele prin care sufletul reuşeste să se plaseze deasupra materiei, condiţionărilor, ataşamentelor etc.
Voinţa este virtutea care se află la baza oricărui traseu spiritual autentic. Fără voinţă nimic nu este posibil. Voinţa este o calitate spirituală aproape la fel de importantă şi de puternică precum iubirea. Iubirea poate fi acoperită de diversele temeri din noi, iar voinţa poate fi neutralizată de lene, delăsare, incertitudine, oscilaţie.
În al treilea braţ ţine tridentul care simbolizează creaţia, evoluţia şi distrugerea. Cel care adopta calea evoluţiei spirituale trebuie să înţeleagă că nimeni şi nimic nu rămâne la fel, că tot ceea ce este creat şi are formă este supus legilor universale, prin urmare toate vor avea un început, o evoluţie şi un sfârşit. Nimic din ce este material nu se poate sustrage acestor legi. Sunt legi universale şi absolut nimeni nu este de-asupra lor! Nici cel mai mare dintre zeii cunoscuţi de omenire nu se poate sustrage legilor universale. Lao Tze (Tzi) spunea în Tao Te Ching despre Lege (el o numea Calea Tao): „... nu ştiu cum a fost creată, pare că a existat înainte de Creator.” Oricum, speculaţiile legate de Creator, Lege, Cale (oul sau găina) nu-şi au rostul.
Deci, dacă omul este foarte ataşat de materie, tridentul poate fi înfricoşător, deoarece moartea îi produce o teamă extrem de puternică, mai ales dacă a trecut de o anumită vârstă. Cel care este ataşat de materie, se identifică mai mult cu corpul fizic şi acest corp fizic nu este ocolit de acţiunea tridentului. Doar prin depăşirea identificării cu materia, cu acest corp fizic muritor, omul descoperă că de fapt distrugerea ia forma transformării. Transformarea nu este nicidecum distrugere, ci pur şi simplu se trece la o altă formă, este vorba deci de procesul de continuitate.
În cel de-al patrulea braţ ţine un scut, simbolizând atitudinea faţă de tot ceea ce înseamnă stricat, impur, nefolositor sau care constituie un balast în relaţia noastră cu materia (viciile diverse, anturajele nocive, ambiţiile deşarte, dependenţele de aspectul material, dorinţele legate de acumularea materială etc). 
Iată aşadar cât de multe sunt de făcut pentru deschiderea muladharei! Nimeni din afară nu poate face acest lucru pentru noi. Niciun maestru şi nici măcar divinitatea! Putem primi sprijin şi ajutor, ba chiar putem primi un impuls energetic sau spiritual, dar drumul este numai al nostru, este alegerea noastră!

6 comentarii:

  1. Am experimentat si ma simt mult mai conectata la Mama Pamant. Dar este firesc sa simt un anumit disconfort/usoara durere in anumite organe, atunci cand curat si energizez chakrele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este nimic anormal. Se refac anumite circuite energetice. La primele energizari-curatari unii chiar pot avea dureri puternice.
      Dar daca durerile sunt usoare la inceput si apoi cresc in intensitate, nu este un semn bun. Undeva se greseste!

      Ștergere
    2. Nu au crescut in intensitate, s-au mentinut, chiar daca astazi nu am repetat curatarile si energizarile. Nu e durere, doar un usor disconfort, ca si cum ar intra o cantitate mai mare de energie ca de obicei. Si asta se si intampla, cu siguranta.

      Ștergere
    3. Pe de alta parte, as vrea sa te intreb ce semnifica acele pierderi bruste de energie? Acele stari de slabiciune, care pot dura ore sau chiar zile, cateodata, aparute in lipsa unei afectiuni fizice. Ce nu functioneaza bine in corpul energetic? Pe unde se pierde energia si ce ar fi bine sa facem pentru a preveni asta? Multumesc!

      Ștergere
    4. Pierderile bruste de energie pot aparea din foarte multe cauze (desi nu sunt cauze in adevaratul sens al cuvantului). Poate fi o problema organica (nu neaparat grava); poate fi un atac energetic (cu intentie sau fara); poate fi un blocaj mental sau emotional (in cele mai multe cazuri); poate fi vorba de influenta unor factori energetici externi: dinamica energetica zonala, campurile electromagnetice, influentele vital-telurice, influentele elementelor, influentele planetare, constlationale.

      Ștergere