Manipura – este centrul energetic cu zece petale receptoare; este situată în zona dintre
ombilic şi plexul solar, şi are culoarea galbenă. Cele zece petale
reprezintă aspectul grosier al elementului foc, adică cel energetic: dinamica,
electricitatea, magnetismul, termodinamica, acustica, gravitaţia, coeziunea
fizica şi chimică, lumina, radiaţiile, energiile fizicii cuantice. Toate
acestea au o semnătură energetică unică şi sunt guvernate de acest centru. Corespondentul
fizic al acestei chakre este pancreasul, ficatul şi splina.
O bună funcţionare
a acestei chakre determină o voinţă puternică, o energie debordantă, curaj în abordarea noului şi în schimbări diverse, continua dezvoltare şi perfecţionare.
Şi acest centru energetic prezintă o poziţionare variabilă; astfel, la unele persoane acest centru energetic este mai aproape de ombilic iar la altele este mai aproape de plexul solar. Cu cât o persoană abundă de energie, are o încredere deplină în propriile forţe şi posibilităţi, dar manifestă şi echilibru în manifestare, cu atât mai aproape de plexul solar se află această chakră.
Şi acest centru energetic prezintă o poziţionare variabilă; astfel, la unele persoane acest centru energetic este mai aproape de ombilic iar la altele este mai aproape de plexul solar. Cu cât o persoană abundă de energie, are o încredere deplină în propriile forţe şi posibilităţi, dar manifestă şi echilibru în manifestare, cu atât mai aproape de plexul solar se află această chakră.
Manipura acţionează preponderent pe sistemul
digestiv, ficat, pancreas şi splină, contribuind la dinamica organismului biologic. Astfel, în funcţie de anumite cerinţe (necesare la un moment),
manipura guvernează atât secreţia enzimelor ficatului (fiind considerată
cea mai complexă „uzină” chimică), cât şi ale pancreasului şi splinei. De
asemenea, manipura guvernează, alături de matricea energetică, toată producţia
de proteine necesare procesului metabolic şi de întreţinere.
Asupra corpului energetic, manipura asigură
suportul pentru toate componentele organice, începând de la sistemele şi
subsistemele complexe (muscular, circulator etc.) până la nivelul celular.
Complexitatea extraordinar de mare a corpului omenesc necesită toată gama de
energii cunoscute şi necunoscute, iar toate acestea sunt guvernate de către
manipura.
Asupra corpului emoţional, manipura acţionează ca
un catalizator, reducând oscilaţiile emoţionale; aduce linişte, calm, încredere
în propriile forţe dar şi impulsul necesar pentru a întreprinde diverse
acţiuni.
Asupra corpului mental, manipura determină o
viziune limpede a diverselor procese care leagă persoana de mediul exterior,
precum şi echilibrul subtratului informaţional al proceselor de atracţie şi respingere.
Asupra corpului cauzal, manipura poate aduce
modificări (îmbunătăţiri) în ceea ce priveşte mecanismul de reglare karmică sau
de evoluţie. Prin urmare, asigură reglarea energetică dintre persoană şi mediu,
determinată de vectorii informaţie-energie din corpul cauzal, formând astfel
condiţiile energetice necesare (tendinţe, impulsuri)
pentru reglarea karmică.
Pentru curăţarea manipurei se poate folosi simbolul
de mai jos; se va mentaliza simbolul (de culoare galben strălucitor) timp de
câteva minute, în timp ce atenţia se va fixa asupra zonei dintre ombilic şi
plexul solar.
Pentru energizare şi echilibrare se va folosi acelaşi simbol, însă culoarea va fi roşie. În trecut (India antică), aceasta era culoarea percepută de clarvăzători (în zona acestui centru energetic se află o bogată reţea vasculară, care asigură necesarul de sânge pentru ficat, pancreas, splină).
Pentru energizare şi echilibrare se va folosi acelaşi simbol, însă culoarea va fi roşie. În trecut (India antică), aceasta era culoarea percepută de clarvăzători (în zona acestui centru energetic se află o bogată reţea vasculară, care asigură necesarul de sânge pentru ficat, pancreas, splină).
Pentru curăţarea şi echilibrarea rapidă a
manipurei se poate folosi o meditaţie în care se va vizualiza acţiunea vântului
asupra frunzelor unui arbore cu coroana bogată; se va avea în vedere mişcarea
tuturor frunzelor (aparent haotică). Este recomandabil ca locaţia vizualizării
să fie lângă o pădure, la marginea unui munte; un lac, şi eventual un pârâu
prin apropiere, aduc un plus acestei meditaţii.
Dacă se combină această vizualizare cu sunetul
cristalin al unui izvor sau pârâu din apropiere, alături de vizualizarea lunii/soarelui
pe cerul înstelat/senin, se va acţiona şi asupra svadhisthanei. De asemenea,
dacă vom vizualiza cum ne-ar creşte rădăcini din tălpile picioarelor către
pământ şi simţim că devenim una cu pământul (şi hrănindu-ne în acelaşi timp cu
energie subtilă), în timp ce o adiere plăcută ne aduce un iz de brad, atunci şi
muladhara este curăţată şi echilibrată.
Caracteristici:
- Denumire: Manipura
- Simbol: triunghiul, tetraedrul
- Culoare: galben, roşu
- Localizare: plexul solar
- Aspecte primare: energie, vitalitate,
manifestarea sinelui, voinţa, responsabilitatea.
- Uleiuri activatoare: ienupăr, lavandă, rozmarin,
bergamota
- Cristale: citrin, ochiul de tigru, turmalinul
galben, topazul galben.
- Planete: Mercur, Jupiter, Marte
- Zodii: Leu, Săgetator, Fecioara
- Mantră: RAM
- Simţ: vederea
- Scop: voinţă, vitatlitate, forţă, spontaneitate
- Perioada de dezvoltare: 18 luni – 4 ani
- Aspectul negativ: ruşinea
- Elementul: foc
- Organe fizice: sistemul imunitar, membre
inferioare, oase, muşchi, sistemul digestiv, ficat
- Glande: pancreas, splină
- Exces: agresivitate, posesivitate, tendinţa de
control, aroganţă, sete de putere, încăpăţânare, ambiţie mărită
- Deficit: slaba energie, lipsa de voinţă,
indisciplină, delăsare, digestie slabă.
- Echilibrat: armonie interioară, acceptare,
respect pentru natură, respect pentru ceilalţi, responsabilitate, încredere,
simţul umorului, adaptabilitate.
- Disfuncţii fizice: artrită, ulcer, probleme
intestinale şi de colon, anorexie, bulimie, pancreatită, diabet, alergii.
- Dependenţe: cafea, muncă, amfetamină, cocaină.
- Traume: ruşine, pedepse din copilărie,
neînţelegeri în familie, umilinţele în faţa altora.
- Vindecare: psihoterapie, terapia de grup, studiul şi înţelegerea, iertarea, animalele de companie.
În figura de mai jos, avem reprezentarea acestui
centru energetic, în care îl distingem pe Braddha Rudra (cunoscut şi sub numele
de Shiva cel Batran), precum şi pe Lakini Shakti, principiul său feminin (energia sa creatoare). Lakini Shakti are
trei capete şi patru braţe. Animalul reprezentiv este berbecul.
- Vindecare: psihoterapie, terapia de grup, studiul şi înţelegerea, iertarea, animalele de companie.
Deschiderea şi activarea centrului energetic Manipura
Shiva cel Bătrân este considerat zeul distrugerii;
de fapt el este zeul transformării (distrugere vede doar cel care se identifică
numai cu corpul fizic), fiind a treia divinitate din trinitatea indiană. Are
pielea albastră unsă cu un amestec de cenuşă, barbă argintie, şi poartă o
învelitoare făcută din piele de tigru. Pielea albastră şi barba argintie
semnifică omniprezenţa (ca şi în cazul lui Vishnu) şi omniscienţa.
Prin intermediul manipurei, omul poate să aibă acces la toate tipurile de energii din univers. Blana de tigru simbolizează victoria conştiinţei universale asupra celei personale (şi limitate), reprezentată de ego. Tigrul este cea mai puternică felină, fiind unul dintre puţinele prădătoare care ucide şi fără a-şi potoli foamea (la fel si egoul, care adună mai mult decât îi este necesar).
Prin intermediul manipurei, omul poate să aibă acces la toate tipurile de energii din univers. Blana de tigru simbolizează victoria conştiinţei universale asupra celei personale (şi limitate), reprezentată de ego. Tigrul este cea mai puternică felină, fiind unul dintre puţinele prădătoare care ucide şi fără a-şi potoli foamea (la fel si egoul, care adună mai mult decât îi este necesar).
Fiind centrul responsabil cu energiile, manipura
poate determina un ego foarte puternic în manifestare, de aceea este bine să nu
fim ataşaţi de putere. Puterea este cel mai mare narcotic pentru ego!
Adeseori, puterea trebuie contrabalansată atât de responsabilitate cât şi de o
conştiinţă echilibrată (acestea realizându-se prin disciplină).
În braţul stâng ţine o
tobă (tamburină),
simbolizând ritmul, dar spre deosebire de ritmul svadhisthanei (în fapt, de
ritmul impus de ciclurile lunii şi ale soarelui), aici ritmul vizează atât minimul
cât şi maximul (nu numai începutul şi sfârşitul) oricărui proces fizic,
energetic, emoţional, mental.
În ceea ce priveşte ritmul fizic, observaţiile
făcute de-alungul vremii au remarcat că există o serie de ritmuri interne, distincte. Astfel, s-au
evidenţiat trei cicluri importante: ciclul fizic, ciclul emoţional şi cel
intelectual (mental).
Ciclul fizic are 23 de zile, fiind împărţit în
două perioade de 11,5 zile. Reprezentat grafic, apare sub forma unei sinusoide.
În prima perioadă se remarcă un trend ascendent, până se atinge un maxim, apoi
se întoarce şi scade până la valoarea de început, după care urmează trendul
descendent, până atinge valoarea minimă. După care ciclul sinusoidal se repetă.
Ciclul emoţional durează 28 de zile (fiind în relaţie
directă cu fazele lunii), iar cel intelectual durează 33 de zile. Reprezentatrea
lor grafică este de asemnea sinusoidală, având un trend ascendent, un maxim,
apoi un trend descendent şi un minim (împărţite de asemenea în două perioade).
Ciclul fizic influenţează factorii fizici, cum ar
fi: rezistenţa organismului în faţa bolilor, forţa, vitalitatea, rezistenţa
fizică, etc.
Ciclul emoţional influenţează factori ca:
starea de spirit, dispoziţia, sensibilitatea, toleranţa, etc.
Ciclul intelectual (mental) influenţează factorii
mentali: memoria, atenţia, concentrarea, luciditatea, raţionamentul, imaginaţia,
capacitatea de coordonare, viteza de reacţie, etc.
În ceea ce priveşte ciclul fizic (raportat la 24
de ore), observaţiile au evidenţiat faptul că şi organele interne au perioade de
maxim şi de minim în ceea ce priveşte activitatea. S-a constatat că dimineaţa
este perioada ideală pentru activitatea fizică intensă. La fel, dimineaţa este
perioada cea mai propice pentru activităţile de ordin intelectual; după-amiaza
lucrurile trebuiesc temperate, iar seara este perioada optimă pentru relaxare
şi recuperare.
Deşi studiile şi observaţiile ce vizează bioritmul
fiinţei umane sunt considerate ca ţinând de protoştiinţă (ştiinţă speculativă),
ele sunt foarte uşor observabile. În ceea ce priveşte
corpul fizic, s-au observat modificări şi în cazul schimbării ritmului de fus
orar (călătorii lungi); alte schimbări s-au remarcat în cazul schimburilor
(zi-noapte) din zonele productive sau care necesită o activitate permanentă.
Aceste schimbări nu au repercursiuni grave asupra sănătăţii pe termen scurt,
însă dacă vor continua pe o perioadă de timp mai lungă, şi se coroborează cu
alte activităţi sau vicii, atunci repercursiunile asupra sănătăţii pot fi
destul de grave.
La ora actuală, se pot găsi (prin intermediul
internetului) diverse programe informatice, care, în funcţie de data naşterii,
pot calcula ciclurile bioritmului. Din păcate, ele se bazează pe un calcul
foarte simplist, şi rezultatele oferite sunt departe de a ne releva adevărata
situaţie şi mai ales potenţialitatea din punct de vedere fizico-energetic,
psihic şi mental. Lucrurile sunt mult mai complexe decât par la prima vedere,
deoarece sunt mult mai multe variabile care intră în complexa ecuaţie umană.
Prin urmare nu numai data naşterii este importantă ci, de asemenea, locaţia şi
ora naşterii. Apoi este important să se ţină seama şi de aspectul elemental:
dacă s-a născut aproape de apă (fluviu, mare, ocean), de munte, de şes, dacă
s-a năcut la nivelul mării (până la maximum 500 m) sau la o mai mare altitudine
(avem un plus de element „aer”). De asemenea, alta este poziţia lunii şi a
soarelui (faţă de pământ) în Bucureşti, Atena şi alta în Rio de Janeiro,
Honolulu sau Beijing. Toate aceste aspecte sunt foarte importante şi sunt în
conexiune cu programul nostru de zi cu zi.
Trebuie spus că voinţa omului se află deasupra
tuturor acestor influenţe. De asemenea, mai trebuie spus că, prin adoptarea
anumitor programe, se pot modifica „armonicele” acestor sinusoide. De exemplu,
un bun antrenor (şi/sau
preparator fizic), poate concepe, pentru un sportiv de performanţă, un program
pe termen lung (câteva luni sau chiar mai mult), astfel încât să fie suprimate
influenţele primare (soare, lună, astre, locaţie, ora de naştere etc.) pentru a
determina un alt bioritm, atât din punct de vedere fizico-chimic cât şi
emoţional şi intelectual. Acest lucru se face în funcţie de data unui eventual
concurs. Ca urmare a acestui plan, respectivii (preparatorul şi antrenorii) pot
chiar coordona lucrurile în aşa fel încât să obţină o sincronicitate a vârfurilor
în respectiva perioadă (sau chiar o zi anume).
Toate cele enumerate mai sus au fost demonstrate practic de către antrenorii şi preparatorii chinezi, la ultima
olimpiadă de vară. Numărul imens de medalii (China fiind pe primul loc) a demonstrat acest lucru. Bineînţeles că nu s-au neglijat câtuşi de puţin antrenamentele de bază, ba dimpotrivă. Chiar dacă vorbim de un stat cu peste un miliard de oameni
(adică un potenţial uman uriaş), a fost destul de „interesant” că a ajuns atât
de repede la o asemenea performanţă, în faţa unor state cu o experienţă
competiţională mult mai mare. Ba mai mult, preparatorii chinezi au reuşit să
creeze programe de antrenament speciale prin care să manipuleze şi să
sincronizeze şi alte curbe de bioritm, cum ar fi ritmul intuiţional (38 de
zile), ritmul conştienţei (48 de zile) şi cel spiritual (53 de zile). Când
toate acestea reuşesc să atingă, în sincronicitate, un maxim în ziua concursului,
cu greu acel sportiv mai poate fi învins. Se pot depăşi chiar şi cu 20%
performanţele, faţă de o pregătire clasică, ceea ce este extraordinar de mult
într-o competiţie de performanţă. Chiar dacă antrenorii şi preparatorii cu
experienţă reuşeau şi înainte (atât datorită teoriei şi experienţei cât şi
intuiţiei precum şi a talentului de psiholog), să elaboreze programe de
antrenament adecvate (specifice) pentru fiecare sportiv în parte (sau chiar
echipă), ei observă adeseori cu stupoare că elevii lor sunt depăşiţi de
adversari mai slab pregătiţi (ba chiar şi cu mai puţin talent), tocmai din
cauza faptului că nu s-au luat în vedere astfel de factori. Chiar dacă ei le
numesc factori psihologici, acţiunea lor asupra performanţei este imensă.
De asemenea, în unele temple orientale (shaolin în
special), dar şi în anumite cercuri yoghine, pregătirea pentru iniţieri
se face cu mult timp înainte, deoarece infuziile energetice pe anumiţi centri au nevoie de susţinerea aspirantului. Adică aspirantul trebuie să-şi ridice
vibraţiile corpurilor subtile la nivelul cerut de maestru. Prin urmare, acesta
va concepe o serie de programe specifice, prin care aspiranţilor li modifică
atât bioritmul cât şi ritmurile corpurilor subtile, astfel încât vârfurile
acestora să se sincronizeze perfect în perioada iniţierilor.
Ritmul face parte din viaţa noastră; chiar în
aceste momente fiecare dintre noi ne aflăm „poziţionaţi” în diverse puncte ale
ritmurilor noastre. Cine are voinţa şi răbdarea de a-şi observa propriul bioritm, va reuşi să aibă de partea sa un aliat foarte puternic, care se va
dovedi mai mult decât util, în cele mai diverse cazuri. Ajutorul poate fi atât
pentru pentru recâştigarea şi menţinerea sănătaţii cât şi pentru performanţă
sau succes în toate cele ce vor fi începute.
În braţul drept ţine un trident, simbolizând creaţia, evoluţia şi moartea/transformarea. Şi nu este vorba
doar de aspectul fizic, ci şi de cel energetic şi emoţional. Dacă tridentul
reprezentat de Dakini Shakti (energia lui Brahma) viza naşterea, evoluţia şi
moartea corpului fizic, în cazul lui Shiva cel Bătrân, tridentul contabilizează
toate energiile centrului energetic inferior, adică atât energiile guvernate de
muladhara cât şi energiile svadhisthanei şi manipurei.
În foarte multe cazuri, alături de trident, se
află un corn ori o scoică. Cornul semnifică procesul dinamic, energia specifică
în cadrul procesului de creaţie, evoluţie şi transformare. Sunetul cornului (sau
al scoicii) este considerat ca fiind factorul dinamizator al fiecărui proces evolutiv.
Shiva cel Bătrân mai poate fi numit şi marele
alchimist subtil, fiind cel care transformă atât materialele considerate
inferioare în materiale superioare, cât şi energiile emoţionale negative în
energii emoţionale pozitive.
Dacă materia inferioară poate fi transformată în
materie superioară prin acţiunea focului material (topire şi apoi separaţie),
emoţia negativă (ură, furie, supărare, gelozie, invidie, etc.) se transformă cu
ajutorul focului spiritual (iubire, voinţă, aspiraţie) în emoţie pozitivă (bucurie, încredere, încântare, mulţumire, etc).
Cele trei capete ale lui Lakini Shakti simbolizează energiile
de purificare, transformare şi dinamizare, pe toate cele trei planuri (fizic,
mental, spiritual).
Aşadar, folosind energia lui Dakini Shakti se
poate obţine abundenţă, stabilitate, cunoaştere; folosind energia lui Rakini
Shakti putem obţine forţă creatoare, echilibru şi puterea de atracţie, iar folosind
energia lui Lakini Shakti putem obţine capacitatea de purificare, transformare şi
dinamizare. Iată deci că sistemul energetic inferior este cel care oferă cele
cinci nestemate ale lumii materiale (sau ale Cezarului): bogăţia, cunoaşterea,
puterea, frumuseţea, strălucirea (faima, celebritatea). Acestea au fascinat
omul din cele mai vechi timpuri şi încă îl vor mai fascina şi pe viitor. Se
spune că pe copii îl ademeneşti cu bombonele şi ciocolată, pe cei bătrâni cu
viaţa după moarte, iar pe ceilalţi cu cele cinci nestemate.
Într-unul din braţe ţine o săgeată, considerată ca fiind unealta sau arma lui Kama,
zeul dorinţelor ancestrale. Kama este considerat un fel de Eros sau
Cupidon al Indiei. Aceasta este doar o foarte slabă aproximare. În fapt,
săgeata simbolizează nu numai potenţialul creator al energiei sexuale, dar şi
tendinţele sufletului (aspiraţiile).
Săgeata lui Kama are menirea de a-l determina pe
căutătorul spiritual să reuşească să facă departajarea clară dintre dorinţă şi
aspiraţie. Dorinţa survine care urmare a depărtării conştiinţei de Sinele
Divin, de Atman (scânteia divină din fiecare). Dorinţa este impulsul energetic
subtil care i-a naştere la contactul fiinţei cu lumea înconjurătoare, cu iluzia
efemeră (maya). Dorinţa aparţine ego-ului iar aspiraţia aparţine trupului
spiritual. Aspiraţia este percepută ca o necesitate de reîntregire sufletească,
ca un dor teribil al sufletului după experienţa primordială (unitatea cu
Dumnezeu).
Evident, prima experienţă a reîntregirii se face prin
intermediul contactului sexual. Apoi, după transcenderea sexualităţii, uriaşa
energie sexuală este transformată în energie spirituală. Nu se poate realiza
transcenderea sexualităţii fără eliberarea de dorinţe. Dorinţele de tot felul
sunt în strânsă legătură cu inctinctele primare (supravieţuire, conservare, adaptare), precum şi cu dorinţele ego-ului (putere, mărire, satisfacţie personală, etc.).
Cu alt braţ face semnul abaya mudra, adică gestul prin care dispersează temerile
specifice acestui centru energetic. În speţă vorbim de temerile interioare,
cele care îngrădesc acţiunea, expansiunea, dezvoltarea, manifestarea. Aşadar,
trebuiesc înfruntate şi eliberate foarte multe temeri:
- temeri legate situaţia personală: teama de a nu
fi acceptat de ceilalţi (atât din punct de vedere intelectual cât şi fizic),
teama de singurătate, teama de boli transmisibile (de la om sau de la mediu),
teama de superstiţii, teama de a nu fi la locul potrivit (relaţional sau
profesional), teama de persoane necunoscute, teama de bătrâneţe etc.
- temeri legate de dinamica personală: teama de a
pierde controlul, teama de a nu reuşi într-o anume acţiune, teama de-a nu duce
la bun sfârşit o anumită treabă, teama de diverşi competitori, teama de
involuţie/evoluţie, teama de schimbările diverse care pot apărea, teama de
viitor, etc.
- temeri legate de situaţiile relaţionale: teama
de conflicte (verbale sau fizice), teama de a fi înşelat sau furat, teama de a
fi pus în situaţii penibile, teama de a nu încurca lucrurile, teama de a nu fi
o povară, etc.
Toate aceste temeri, alături de temerile legate de
muladhara alimentează neîncrederea, dizarmoniile sufleteşti, îndoielile,
frustrările, vinovăţia, ruşinea, supărările, invidiile, etc.
Sunt foarte multe astfel de temeri; ele şi-au
făcut, pas cu pas, rădăcini în străfundurile fiinţei noastre, datorită unor
experienţe de viaţă mai puţin plăcute, sau au fost pur şi simplu adoptate din exterior. Acestea îşi pun amprenta asupra noastră în viaţa de zi cu zi, fiind cele
care stau la baza multor blocaje şi tipare mentale negative. Prin urmare, este
obligatoriu să fie scoase la suprafaţă, apoi înfruntate şi eliminate. Primul
pas este de-a le accepta, apoi când sunt scoase la suprafaţă, trebuiesc
„privite” cu ochiul mental (nepărtinitor), iar la urmă eliminate. A le privi cu
ochiul mental, presupune printre altele, a accepta şi partea noastră de vină,
nu doar condiţiile exterioare. Spre deosebire de ochiul ego-ului, care are doar
un singur punct de vedere (unghi de percepţie), ochiul mental poate vedea din
multe unghiuri de percepţie. Dacă nu se ajunge la acceptarea propriei responsabilităţi
în ce priveşte teama (cauza), atunci se pasează responsabilitatea în afară şi
temerea nu poate fi eliberată. Prin urmare, blocajele şi tiparele mentale
aferente respectivei temeri se menţin şi se perpetuează.
În al treilea braţ ţine o vajra; acesta este un fel de sceptru din care se ies fulgere multicolore. În
diverse tradiţii orientale, se spune că vajra este simbolul înţelepciunii
universale, rolul său fiind, în principal, de-a elimina ignoranţa, de-a aduce
putere acolo unde este slăbiciune, de-a aduce echilibru acolo unde este
dezechilibru, claritate şi lumină acolo unde este nelumină şi haos. Înţelepciunea
este rodul cunoaşterii, al experienţelor de viaţă dar şi un semn (alături de stările
sublime) al apropierii de divinitate. Vajra poate fi socotită ca un fel de
baghetă magică, prin care pot fi aduse la îndeplinire nevoile, necesităţile şi
dorinţele sufleteşti.
Vajra este asociat cu aurul, diamantul şi
fulgerul, toate acestea constituind vârfurile ierarhice ale regnului material.
Aurul (sceptrul) este considerat a fi în vârful ierarhiei metalelor, diamantul
fiind în vârful ierarhiei pietrelor iar fulgerul în vârful ierarhiei focului. Traducerea
pentru elementul din capătul sceptrului, este mai degrabă „piatră nobilă”, însă
în occident s-a asociat cu diamantul. Aşadar, este vorba de procesele de
alchimizare ale aspectelor inferioare în aspecte superioare.
În al patrulea braţ ţine un vas de foc, simbolizând energia spirituală, focul divin
interior. Acest foc divin are două roluri. Pe de-o parte este focul purificator,
iar pe de altă parte este focul transformator. Focul purificator este cel care
delimitează şi apoi curăţă fiinţa de elementele impure, iar focul transformator
este cel care determină potenţialul maxim astfel încât fiinţa să depăşeaşcă
vechile bariere, transformându-se din om inferior în om superior.
Aceste două braţe (de sus) ale lui Lakini Shakti
conţin intrumentele prin care Shiva cel Bătrân stăpâneşte alchimia fizică
(energetică), emoţional-mentală şi spirituală.
Prin alchimia fizică, se reuşeşte revenirea
corpului la parametrii cosmici iniţiali, adică la menţinerea unei sănătăţi
perfecte, a unui corp mereu tânăr, viguros şi plin de vitalitate. Alchimia emoţional-mentală presupune transformarea
tuturor suferinţelor interioare în bucurii, a dezechilibrului în echilibru, iar
alchimia spirituală presupune depăşirea tuturor barierelor care menţin omul în
limitele cunoscute (nemurire, puteri nelimitate, depăşirea barierelor
dimensionale).
Prin alchimia emoţional-mentală, se reuşeşte
transformarea tuturor emoţiilor şi sentimentelor negative în emoţii şi
sentimente pozitive. Procesul de alchimie emoţională este strâns legat de
procesul alchimiei mentale, adică se lucrează la substratul informaţional al
emoţiei. Emoţia în sine, fie că este negativă fie că este pozitivă, nu
reprezintă altceva decât energie psihică. Noi suntem cei care o punem într-o
zonă negativă sau pozitivă, în funcţie de construcţia noastră psiho-mentală.
Alchimia emoţională este posibilă numai atunci când se realizează cu adevărat detaşarea
de lumea exterioară (maya). Doar astfel ne putem detaşa de energia emoţională, şi s-o folosim ulterior pentru alte scopuri, mai înalte. Acest lucru se realizează
în trei etape. Într-o primă etapă se realizează identificarea, adică
conştientizarea energiei aşa-zis negative din noi. Acest lucru înseamnă că nu
ne vom mai lăsa influenţaţi de ea, adică deşi o
simţim efectiv că ne deranjează, nu vom acţiona
reactiv, ca urmare a unui tipar prestabilit (de genul "luptă sau fugi"), decât atunci când situaţia o impune (când există riscul de-a se pierde viaţa). În a doua etapă se realizează
neutralizarea energiei negative, prin identificarea sa în cadrul unul ciclu, iar în a treia etapă se realizează
alchimizarea, adică folosirea energiei substratului negativ pentru aspecte
pozitive folosind schema intenţie-imagine-emoţie. Această schemă nu se poate învăţa
ca pe o tehnică simplă, ci doar prin multă experienţă. Sunt aspecte care nu pot
fi trecute în cuvinte...
Buna,
RăspundețiȘtergereAs avea o rugaminte.
Toate postarile acestea sunt extraordinare...pacat ca nu ai continuat pana la sahasrara...
Daca poti sa divulgi sursa lor as fi recunoscator.
Poti si e-mail: gristea@yahoo.com
Merci,
Cateva informatii despre centrii energetici le gasesti chiar pe internet. Mai multe date despre acestea le-am aflat prin intermediul comunicarilor pe care le-am avut cu entitatea Tirumular (Thirumoolar). Acesta este unul dintre cei 18 nemuritori ai Indiei; am fost in preajma sa in acele vremuri si s-a creat o legatura subtila care a dainuit dincolo de intrupari, de timp... Amanunte despre centrii energetici superiori (anahata, vishuddha, ajna, sahasrara) le voi oferi cand voi incepe cursurile pentru dezvoltare personala. Nu orice fel de date se dau pe internet... Sper sa intelegi!
RăspundețiȘtergereEste posibil ca Lucian Bute sa fi fost deficitar la capitolul energetic in meciul cu Froch? L-am vazut lipsit de energie. Imi parea flasc, fara pic de vlaga! Se stie ca multi sportivi fac eforturi mari pentru a se mentine la o anumita categorie, asa ca se infometeaza sau iau pastile de slabit care afecteaza tonusul fizic. Se poate compensa slabiciunea aparuta ca urmare a dietei drastice cu tehnici energetice?
RăspundețiȘtergereMS
Sunt mai multe motive pentru care un sportiv poate avea o "zi proasta". Ma indoiesc ca la un anumit nivel de performanta sportivii nu beneficiaza si de suport energetic subtil. Partea energetica trebuie imbinata in mod optim cu partea psihologica (motivationala).
RăspundețiȘtergereSe poate compensa lipsa hranei materiale cu "hrana energetica".